Боти, фейки і ШІ: темна сторона TikTok в українському інфопросторі
опубліковано 16 квітня 2025 року о 15:40

За даними Digital 2025 від DataReportal, 17 мільйонів українців користуються соцмережею TikTok. Це більше, ніж в Instagram (12 млн) та Facebook (13,9 млн). Після 24 лютого 2022 року аудиторія почала сприймати TikTok як новинний канал, а не тільки розважальний чи пізнавальний.

У сірому сегменті TikTok працює російська дезінформація. Тут є тисячі акаунтів, створених для впливу на поведінку українців. Навіть відео щойно створеного бота може набрати декілька тисяч переглядів, не маючи жодного підписника.


Ботоферми

У березні 2023 року росіяни намагалися підбурити українців до протестів через TikTok. Алгоритм простий:

  1. Створення ботоферми.
  2. Вкид ШІ-відео з емоційним меседжем.
  3. Масовий постинг + бот-активність.
  4. Відео злітає до трендів.


ШІ

Штучний інтелект – уже на боці дезінформації. Автоматизовані ботоферми створюють відео, коментують, лайкають, штовхають фейки у стрічку.

Окрема загроза — фейки про військових. У березні 2025 року ШІ-відео з «оточеними» бійцями набирали мільйони переглядів. Це була операція фсб.


TikTok – це вже не просто платформа з відео. Це – інструмент впливу. Більше – у матеріалі «Української правди»: https://www.pravda.com.ua/articles/2025/04/15/7507576/













Джерело: Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux