Органами Пенсійного фонду України постійно проводиться верифікація особистих даних отримувачів пенсій, соціальних послуг, страхових виплат, житлових субсидій та пільг, які містяться в електронних пенсійних справах та особових рахунках. Правові та організаційні засади здійснення верифікації та моніторингу державних виплат в Україні визначені Законом України від 03 грудня 2019 року №324-ІХ «Про верифікацію та моніторинг державних виплат». Метою Закону є підвищення адресності державних виплат, сприяння розбудові системи соціального забезпечення, а також забезпечення справедливого та ефективного використання бюджетних коштів. До державних виплат, які підлягають верифікації згідно цього Закону відносяться, зокрема, пенсії, соціальні послуги, страхові виплати, житлові субсидії та пільги.
Тобто верифікація – це комплекс заходів щодо збору та перевірки достовірності інформації, що визначена законодавством для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних.
Отримувачі пенсії, соціальних послуг, страхових виплат, житлових субсидій та пільг, у разі виникнення таких обставин, як:
отримання нового зразка паспорту громадянина України – ІД картка;
отримання нового паспорта у зв’язку з втратою старого;
зміни прізвища, ім’я та по-батькові;
зміни номера облікової картки платника податків;
зміна місця реєстрації (прописки) або при знятті з реєстрації;
виїзд за межі держави – повинні повідомити органи Пенсійного фонду та надати оригінали таких документів.
Тож, у разі отримання повідомлення від органів Фонду про необхідність звернення з відповідним документом, необхідно без зволікання звернутись з необхідними документами для проведення ідентифікації та актуалізації даних.
Головне управління
Пенсійного фонду України
в Тернопільській області
04.12.2024