«Діти рятують життя» (Kids Save Lives) — яким буде 2025 рік для цієї масштабної міжнародної ініціативи, схваленої ВООЗ ще десять років тому? І що рекомендують наші колеги з #ERC після проведеного опитування та аналізу законодавства багатьох європейських країн?
Насправді тема включення #СЛР в освітні програми для школярів і студентів вкрай важлива, бо здатна змінити загальну картину надання домедичної допомоги в Європі. Навчаючи дитину, навчаємо сім’ю. Друзі, від нас ви точно неодноразово
чули цей меседж.
У 2023 році Міжнародний комітет ILCOR окреслив найкращі практики навчання основним навичкам порятунку життя у своїй науковій заяві «Діти рятують життя: базова освіта з підтримки життєдіяльності для школярів — описовий огляд і наукова заява».
Наприкінці минулого року Європейська рада реанімації ERC - European Resuscitation Council зібрала дані від національних рад різних країн і ось тепер уклала певну карту того, як розвивається цей напрям в Європі.
Попри численні інформаційні кампанії, які акцентують на важливості навчання дітей серцево-легеневої реанімації (під дітьми розуміємо людей до 18 років), лише 6 країн зробили таке навчання обов'язковим.
Це Бельгія, Франція, Португалія, Італія, Данія та Великобританія.
Чимало країн класифікують цей освітній компонент лише як рекомендацію, а не обов'язок. Україна — в їхньому числі.
А що ж радить ERC для подальшого розвитку «культури реанімації»?
Зробити щорічне навчання #BLS обов’язковим для дітей.
Починаючи з 4-річного віку, давати дітям «ази», основні загальні відомості з домедичної допомоги. У віці 10-12 років прогресувати до компресій грудної клітки. Нарешті додавати використання АЗД у 13-16 років та закріплювати підхід Check-Call-Compress (Перевір-Виклич-Стискай).
Ця ініціатива має бути підкріплена законодавчо, забезпечена належною підготовкою викладачів, наявністю ресурсів та контролем.
Щоб ефект був максимальним, варто заохочувати дітей ділитись знаннями з іншими. Наприклад, навчити 10 членів сім’ї чи друзів за допомогою наборів для #СЛР, які можна взяти додому.
Розширити спектр методик заохочення, щоб зробити освітній процес більш комплексним. Зокрема частіше використовувати віртуальну реальність, ігри та мобільні застосунки.
Повний текст цього дослідження тут: https://www.sciencedirect.com/.../pii/S030095722500053X...
Джерело: Всеукраїнська рада реанімації