Міністерство освіти і науки України затвердило концепції освітніх галузей, розроблені в межах політики “Освіта для життя”. Документи мають допомогти школам не лише передавати знання, а й формувати в учнів критичне мислення, уміння співпрацювати та знаходити своє місце в суспільстві.
Концепції пояснюють мету й структуру кожної галузі, визначають актуальні виклики та пропонують довгострокові рішення. Вони доповнюють державні стандарти загальної середньої освіти й описують, як має вибудовуватися навчання від 1 до 12 класу — логічно, послідовно та з урахуванням міжпредметних зв’язків.
До 2030 року МОН планує на основі цих концепцій:
Наступним кроком стане запуск цифрової платформи для освітян. На ній будуть доступні галузеві путівники, приклади наскрізних умінь і ключових компетентностей, інструменти для оцінювання та інтерактивний “освітній поступ” учнівства з 1 по 12 клас.
Перші результати очікують уже в новому навчальному році: 64 школи пілотуватимуть оновлений зміст у 5 класах мистецької, технологічної та природничої галузей. Учителі для цього проходять спеціальне навчання та працюють з новими методичними матеріалами. Пілотування дозволить зібрати відгуки й доопрацювати матеріали перед масштабним упровадженням.
Політику “Освіта для життя” МОН презентувало на щорічній освітній конференції “Серпнева-2025”, де автори концепцій докладно розповіли про оновлення змісту освіти.
“Освіта для життя” продовжує реформу “Нової української школи” та має забезпечити цілісний освітній досвід — від змісту навчання й підходів до викладання до облаштування шкільного простору.
Нагадаємо, медіа “НУШ” писало про суть проєкту “Освіта для життя”, зміни та терміни оновлення змісту шкільної освіти.