Існує кілька видів електронних декларацій. Крім відомої всім “щорічної” декларації існує декларація “кандидата на посаду”. Її мають подавати всі, хто наважився на серйозне рішення піти на публічну службу: стати працівником міністерства чи районної адміністрації, суддею, прокурором, детективом тощо. В цій декларації вони зазначають дані про своє та членів сім’ї майно, доходи та іншу інформацію, яка дасть можливість будь-якому громадянину оцінити фінансовий стан кандидата до початку його роботи на державу та зробити висновки про його доброчесність. Проте бувають випадки, коли людина подала кандидатську декларацію, але жодного разу не була призначена на посаду, на яку претендувала. Причини можуть бути різні - хтось не пройшов конкурс чи перевірку, у когось змінилися життєві обставини, а хтось злякався відповідальності. Проте численні подані ними декларації в Реєстрі (https://public.nazk.gov.ua) лишалися роками, оскільки строки їх зберігання та видалення не були визначені. Виникали логічні питання в доцільності знаходження таких декларацій в Реєстрі. Самі декларанти звертались до НАЗК з проханнями про видалення декларацій, адже в них є чутлива інформація, яка перебуває у відкритому доступі, і навіть позивалися до НАЗК. Наразі #НАЗК вирішило цю проблему, врегулювавши порядок видалення декларацій «кандидата на посаду».
Відтепер такі декларації можна видалити з публічної частини Реєстру за заявою декларанта, якщо він не виконував та не виконує функцій держави або місцевого самоврядування або прирівняної до такої діяльності та при цьому з дати подачі декларації “кандидата на посаду” спливло два роки.
Як подати заяву на видалення декларацій, які документи надати та якою є процедура видалення, читайте тут: https://nazk.gov.ua/uk/83908/
Джерело: Національне агентство з питань запобігання корупції - НАЗК