Про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

опубліковано 19 вересня 2025 року о 15:20

Відповідно до вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон) 18.09.2025 ТОВ «ЛЕНД ГРОУ» розпочато процедуру оцінки впливу на довкілля шляхом розміщення в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля (далі – Повідомлення), стосовно планованої діяльності «Продовження видобування торфу на родовищі «Старники» ділянка «Майдан»» (реєстраційний номер справи – 14247).

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЕНД ГРОУ" 43578399

 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  • Інформація про суб’єкта господарювання.
  • Україна, 03150, місто Київ, вул.Велика Васильківська, будинок 72, поверх 7 380503872607
  •  (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

  • Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика.
  • Продовження видобування торфу на родовищі «Старники» ділянка «Майдан» ТОВ «ЛЕНД ГРОУ». Корисною копалиною родовища є: торф. Родовище торфу «Старники» вперше було виявлене у 1961 р.та розроблялося починаючи з 2000 по 2023 р.р. ДП «РІВНЕТОРФ». У 2023 р. спеціальний дозвіл на користування надрами від 30.03.2000 № 2201 згідно наказу Держгеонадра від 13.12.2023 № 643 право на видобування торфу родовища «Старники» ділянки «Майдан» переоформлено на ТОВ «ЛЕНД ГРОУ». Видобування корисних копалин здійснюється фрезерним способом (пошарово-поверхневим). При проведенні підготовчих робіт передбачаються болотно – підготовчі роботи, видалення деревної рослинності в межах родовища. Видобувна діяльність здійснюється згідно Спеціального дозволу на користування надрами за № 2201 від 30.03.2000 року (внесено зміни на підставі наказу від 21.01.2025 р. № 23 Державної служби геології та надр України).

  • Технічна альтернатива 1.
  • Розробка родовища торфу «Старники» ділянка «Майдан». Корисною копалиною родовища є: торф. Видобування корисних копалин здійснюється: -фрезерним способом, на осушеному покладі, в наступній послідовності: фрезерування торфового покладу; ворушіння фрезерної крошки; валкування фрезерної крошки; збирання торфу; штабелювання торфу. Фрезерування торф’яного покладу, ворушіння, валкування та прибирання проводиться за кільцевою схемою, відповідним для кожної операції обладнанням/технікою. Основна техніка що використовується: фрезерний барабан МТФ-13 М - 3 од., ворушилка МТФ-21М - 4 од., валкувач ВПВ-0 - 3 од., збиральні машини МТФ-44, МТФ-43А - 8 од., штабелюючі машини МТФ-71 М - 3 од.; трактори колісні МТЗ-82.1.57., Беларус - 1025, КИЙ-14102, Беларус 925, ХТЗ150К-09, Т-150К - 24 од., Екскаватор гусеничний ЕТ 16-20 - 2 од., або аналогами вищезазначених машин. Всі технологічні операції видобування торфу механізовані. Кінцева продукція - торф для виготовлення торфобрикетів, компостів з метою підвищення родючості ґрунтів Перед видобувними роботами здійснюються підготовчі роботи: підготовка технологічної мережі осушення; болото-підготовчі роботи; облаштування проммайданчика; видалення лісонасаджень в межах родовища.

  •  Технічна альтернатива 2.
  •  Розробка родовища торфу «Старники» ділянка «Майдан». Корисною копалиною родовища є: торф. Видобування корисних копалин здійснюється: -гідравлічним способом розробки торф'яного покладу. Поклад розмивається струменем води, а потім всмоктується за допомогою торфососа. Такий торф "зріє" близько 75 діб Перед видобувними роботами здійснюються підготовчі роботи: буріння водозабірних свердловин; облаштування локальних очисних споруд; облаштування проммайданчика; видалення лісонасаджень в межах родовища.

  • Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
  • Рівненська обл. Дубенський р-н Майдан
  • Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
  • Семидубська територіальна громада Дубенського району Рівненської області, Шумська міська громада Кременецького району Тернопільської області
  • Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
  •  Рівненська обл. Дубенський р-н Майдан .
  • Рівненська обл. Дубенський р-н, с. Майдан Розробка родовища торфу «Старники», Ділянка «Майдан». Місцем провадження планованої діяльності є територія, що розташована в межах Дубенського району Рівненської області, в 0,5 км на схід від села Майдан, а також частина ділянки розширення меж спеціального дозволу (31,8 га) у східному напрямку ( суміжна ділянка Східна) розташована у адміністративних границях Кременецького району Тернопільської області.

  • Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

  • Рівненська обл. Дубенський р-н Майдан .
  • У зв’язку з тим, що видобуток корисних копалин може проводитись виключно в межах визначних спеціальним дозволом на користування надрами, територіальна альтернатива 2 не розглядається

  • Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
  •  Видобуток корисних копалин має позитивний вплив на розвиток соціально-економічного стану регіону та країни в цілому. Для регіону позитивним впливом буде створення нових робочих місць та надходження до місцевого бюджету додаткових коштів (рентна плата за користування надрами, орендна плата за користування земельними ділянками), що можуть бути використані для вирішення соціальних проблем регіону.

  • Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
  • Корисна копалини родовища «Старники» представлена торфом. ТОВ «ЛЕНД ГРОУ» має спеціальний дозвіл на користування надрами реєстр. № 2201 від 30.03.2000 року (внесено зміни на підставі наказу від 21.01.2025 р. № 23 Державної служби геології та надр України) в цілях видобування торфу, придатного в якості добрива та палива на ділянці «Майдан» родовища «Старники)» площею 616,2 га. Контури ділянок розширення меж мають загальну площу 81,84 га. Орендні земельні ділянки під діючим спецдозволом займають площу - 497,9511 га. Буде необхідність у відведенні земельних ділянок у кількості – 118,2489 га; та для ділянок розширення меж 81,84 га. Запаси торфу на родовищі «Старники» затверджені Державною комісією України по запасах корисних копалин Протоколом № 5874 від 26.06.2025 року, при умовній вологості 40 %, у кількості: - Балансові запаси, підраховані в межах спеціального дозволу на користування надрами від 30.03.2000 р № 2201 категорії В, код класу 111, загальні– 1421,7 тис.т, в т.ч. видобувні – 1209,0 тис.т; - Умовно балансові запаси, підраховані в межах прибережних захисних смуг річок Понура та Замишівка, категорії В, код класу 221, запаси загальні – 41,5 тис.т; - Запаси із невизначеним промисловим значенням, підраховані в межах заказника місцевого значення «Мізоцький кряж», категорія С2, код класу 332, запаси загальні – 16,8 тис.т; А також в межах ділянок розширення при умовній вологості 40 %, у кількості: - Балансові запаси підраховані у контурах площ розширення меж спеціального дозволу на користування надрами визначені формою 3- гр Державним реєстраційним номером У-25-46/1 разом 392,3 тис.т, в т.ч. видобувні – 329,6 тис.т; - Умовно балансові запаси підраховані у контурах площ розширення меж спеціального дозволу, що залягають у прибережних захисних смуг річок Понура та Замишівка - категорія С2, код класу 222, запаси торфу загальні – 31,6 тис.т. Річна потужність кар’єру по видобуванню фрезерного торфу умовної вологості 40% становить – 180 тис.т. Режим роботи кар’єра по видобуванню торфу – сезонний, 129 робочих днів на рік в дві робочі 8-годинні зміни.

  • Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
  •  - управління відходами відповідно до вимог чинного законодавства; -дотримання розмірів санітарно-захисної зони відповідно до вимог чинного законодавства; -не перевищення гігієнічних регламентів допустимого вмісту хімічних речовин в атмосферному повітрі населених місць на межі житлової забудови; -здійснення викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на підставі дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; -не перевищення нормативів допустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел; -виконання санітарних обмежень щодо допустимих рівнів звуку; -виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони надр; -розробка родовища в межах розвіданих та затверджених запасів; -дотримання правил пожежної безпеки відповідно до вимог чинного законодавства; -забезпечення режиму прибережних захисних смуг водних об’єктів відповідно до вимог чинного законодавства; -скиди забруднюючих речовин повинні здійснюватися за наявності дозволу на спеціальне водокористування та дотримання ГДС; - здійснення рубок лісонасаджень з врахуванням вимог Лісового кодексу України на підставі лісорубного квитка.

  • щодо технічної альтернативи 2.

  •  -аналогічні обмеження, що й за технічною альтернативою 1.
  •  щодо територіальної альтернативи 1.
  • -територіальні обмеження, визначені межами та умовами правовстановлюючих документів на земельні ділянки; -дотримання розмірів санітарно-захисної зони для планованої діяльності відповідно до вимог чинного законодавства; -компонування комплексу технологічного обладнання з урахуванням вимог техніки безпеки та виробничої санітарії.

  •  щодо територіальної альтернативи 2.

  • не розглядається, дивись п.3

  • Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
  • щодо технічної альтернативи 1.
  • -проведення топографо-геодезичних, інженерно-геологічних, екологічних та інших вишукувань у необхідному обсязі, згідно з чинним законодавством, для забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних, відновлюваних, захисних та компенсаційних заходів; -виконання комплексу технологічних, технічних, організаційних рішень д л я зменшення/попередження впливу н а довкілля та забезпечення надійної безаварійної роботи.

  • щодо технічної альтернативи 2.
  •  -аналогічна еколого-інженерна підготовка і захист території, що й за технічною альтернативою 1.
  • щодо територіальної альтернативи 1.
  • Компонування комплексу технологічного обладнання з урахуванням вимог техніки безпеки та виробничої санітарії, вимог природоохоронного законодавства. Впровадження заходів спрямованих на попередження/зменшення забруднення довкілля при реалізації планованої діяльності.

  • щодо територіальної альтернативи 2.

  •  не розглядається, дивись п.3
  • Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1.
  • -клімат та мікроклімат. Вплив не передбачається; -атмосферне повітря. Джерела впливу: технологічне обладнання, техніка, автотранспорт. Можливий вплив: забруднення атмосферного повітря та шумовий вплив при роботі технологічного обладнання, техніки, автотранспорту. Викиди забруднюючих речовин та шумовий вплив будуть в нормативних межах: концентрація забруднюючих речовин на межі СЗЗ не буде перевищувати встановлених нормативів, викиди стаціонарними джерелами не будуть перевищувати дозволених викидів; -водне середовище. Джерела впливу: технологічне обладнання для видобутку корисних копалин; -рослинний та тваринний світ. Джерела впливу: техніка та обладнання в тому числі техніка для видалення зелених насаджень. Можливий вплив: на рослинний та тваринний світ через видалення лісонасаджень, антропогенний вплив планованої діяльності; зміна існуючого стану біологічних та екологічних систем на площі планованої діяльності; -об’єкти природно-заповідного фонду. Вплив відсутній. Об’єкти природно-заповідного фонду розташовані за межами території планованої діяльності. -геологічне середовище. Джерела впливу: технологічне обладнання для видобутку корисних копалин. Можливий вплив: на геологічне середовище в результаті зміни природного стану геологічного середовища через вилучення корисних копалин в межах території планованої діяльності. Вплив на геологічне середовище обмежується площею родовища та глибиною розробки корисної копалини; -ґрунти та земельні ресурси. Джерела впливу: технологічне обладнання, техніка. Можливий вплив: механічні порушення поверхневого шару грунту та порушення родючого шару грунту при проведенні робіт. Заплановано виконання технічного і біологічного етапів рекультивації; - навколишнє соціальне середовище (населення). Джерела впливу: технологічне обладнання, техніка, автотранспорт. Можливий вплив: відсутній негативний вплив при забезпеченні вимог чинного законодавства, норм та правил щодо проведення видобувних робіт та експлуатації техніки/обладнання/автотранспорту. Наявний позитивний вплив через покращення соціально- економічної складової регіону; -навколишнє техногенне середовище. Вплив не очікується. Порушення експлуатаційної надійності довколишніх техногенних об'єктів не передбачається; - архітектурна, археологічна та культурна спадщина. Вплив не очікується. Діяльність на територіях та об'єктах архітектурної, археологічної та культурної спадщини не передбачається; - управління відходами. Управління відходами що утворюються (видалення/відновлення) буде здійснюватися у відповідності з вимогами чинного законодавства. Вплив нормативний. Відходи будуть зберігатися в контейнерах на спеціальному майданчику та передаватися на відновлення/видалення спеціалізованим підприємствам.

  • щодо технічної альтернативи 2.
  • Для технічної альтернативи 2, сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля співпадають з технічною альтернативою 1, за виключенням: -атмосферне повітря. Збільшення викиду забруднюючих речовин: через необхідність використання потужних дизель-генераторів для вироблення електроенергії для роботи гідронасосів (до 30кВт*год на 1 т торфу); через необхідність зберігання дизпалива для роботи дизельгенераторів; -водне середовище. Збільшення впливу на водне середовище: через необхідність видобутку підземних вод для технологічних потреб; через утворення стічних вод при видобутку торфу; -ґрунти та земельні ресурси. Збільшення впливу на ґрунти та земельні ресурси: через будівництво водозабірних свердловин; через збільшення площі необхідної для осущення торфу; через збільшення площі необхідної для будівництва локальних очисних споруд -управління відходами. Збільшення кількості відходів, що утворюються при експлуатації техніки що забезпечує видобуток. щодо територіальної альтернативи 1. -сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля співпадають з технічною альтернативою 1. Здійснення планованої діяльності в межах відведеного земельного майданчика не спричинить значного негативного впливу на довкілля та здоров’я населення. При реалізації планованої діяльності буде забезпечено виконання вимог чинного законодавства, санітарногігієнічних, протипожежних, містобудівних та територіальних обмежень згідно чинного законодавства України;

  • щодо територіальної альтернативи 2.
  • не розглядається, дивись п. 3

  • Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).

  •  Перша категорія
  •  15 Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місці на площі понад 25 гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів;"

  • Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).

  • Підстав немає :
  • Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
  • Планований обсяг Досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, буде виконаний у відповідності до п.2 ст.6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.

  • Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
  •  
  • Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
  • підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

  • проведення громадського обговорення планованої діяльності;

  • аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
  •  надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
  • врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
  • У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
  • Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
  • Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
  • На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
  • У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.

  • Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  • Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
  • Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
  • У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  • Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  •  Рішення про провадження планованої діяльності.
  • Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

  •  Висновок з оцінки впливу на довкілля
  • (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

  •  що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
  • (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

  • отримання спеціального дозволу на користування надрами для видобування корисних копалин
  • (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

  • що видається Державною службою геології та надр України
  • (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

  • Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами
  • (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

  •  що видається Департаментом екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації
  •  (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

  •  Інші дозвільні документи
  • (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

  • що видається що видаються органами державної влади та місцевого самоврядування відповідно до вимог чинного законодавства України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

  • Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

  • Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035 м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40, 206-31- 50, Заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів – Грицак Олена Анатоліївна
  • (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)

  •  {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux