Електронні сервіси ДПС – альтернатива Центрам обслуговування платників

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Крисоватий під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо альтернативи Центрам обслуговування платників у період війни.

В умовах дії воєнного стану важливим напрямом допомоги платникам податків є електронні сервіси ДПС, які забезпечують спілкування з податковими органами дистанційно. Платники можуть отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, а також подати звітність до податкових органів без особистого візиту до служби.

Найпопулярнішим електронним сервісом ДПС України є Електронний кабінет. Він забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість, навіть у період дії воєнного стану, реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн. Користуватися онлайн цим сервісом від ДПС можуть як юридичні, так і фізичні особи.

Корисним для платників є електронний сервіс InfoTAX, який надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, результати обробки документів, строки подання звітності та сплати податків тощо. Сервіс актуальний для громадян та платників незалежно від обраної системи оподаткування чи їх організаційно-правової форми.

Низка сервісів податкової служби доступна і на порталі Дія в розділі «Мої податки», де платники можуть отримати інформацію про свої податкові дані, стан розрахунків з бюджетом, дані про банківські рахунки, а також мають можливість сплатити податки та подати декларацію.

Найактуальніші запитання прямого зв’язку та відповіді на них пропонуємо вашій увазі.

 

Запитання: Як можна отримати інформацію про отримані доходи та сплачені податки через Електронний кабінет?

Руслан Крисоватий: Фізична особа – платник податків засобами Електронного кабінету може отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.

Сервіс функціонує для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету меню «ЕК для громадян» та надає змогу після проходження електронної ідентифікації в будь-який час отримати інформацію про себе. Зокрема – відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО надаються за результатами обробки Запиту (F1300203). Запит заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків. Відповідь на запит можна переглянути у вкладці Вхідні документи меню Вхідні/вихідні документи. Середня тривалість обробки запиту складає близько 30 хвилин.

Електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом паперового документа, виданого контролюючим органом.

Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документа знаходиться на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету в розділі: Допомога→ЕК для громадян→Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

 

Запитання: Чи мають змогу фізичні особи засобами Електронного кабінету сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок? 

Руслан Крисоватий: Так, фізичні особи мають змогу засобами Електронного кабінету сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок, скориставшись однією з платіжних систем.

Для фізичних осіб також реалізована можливість автоматичного заповнення платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.

Для користування електронним сервісом необхідно в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету обрати податок (платіж), який необхідно сплатити, та одну з платіжних систем: Portmone.com, EasyPay, Liqpay.

Після переходу на сайт платіжної системи платнику необхідно завершити заповнення платіжного документа та підтвердити операцію.

Звертаємо увагу, що оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку.

Додатково повідомляємо, що при виникненні питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до ДПС за телефоном 0 800 501 007 (напрямок 0).

 

Запитання: Чи можна припинити підприємницьку діяльність, якщо особа перебуває за кордоном?

Руслан Крисоватий: Так, можете подати заяву на припинення підприємницької діяльності онлайн і не відвідувати державного реєстратора/Центр надання адміністративних послуг.

Для цього знадобиться кваліфікований електронний підпис, за допомогою якого необхідно зареєструватися або авторизуватися (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на порталі «ДІЯ» (https://diia.gov.ua).

Заповнити онлайн-форму на отримання послуги. Уся важлива інформація вже зберігається в системі – слід лише перевірити, чи вона вірна, та підписати заяву за допомогою електронного підпису.

Підписану заяву буде автоматично надіслано до державного реєстратора, інформацію про закриття буде також надіслано до податкової служби.

Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про закриття фізичної особи – підприємця з'явиться у кабінеті та буде відправлено електронною поштою.

Після внесення запису про припинення підприємницької діяльності необхідно сплатити податки та подати податкову звітність.

 

Запитання: Чи можна подати податкову декларацію платнику єдиного податку через портал «ДІЯ»?

Руслан Крисоватий: Платники податків для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді можуть скористуватися функціоналом Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua), Єдиного вікна подання електронної звітності, а також іншим комерційним програмним забезпеченням.

Крім того, фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку першої-третьої груп, які:

не мають найманих працівників;

не є платниками ПДВ;

не змінювали групу оподаткування з початку 2021 року;

не перебувають у процесі припинення підприємницької діяльності,

мають можливість подати податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, сформувавши її на порталі «ДІЯ» (https://diia.gov.ua).

Для цього необхідно зареєструватись чи авторизуватись в кабінеті громадянина за допомогою електронного підпису або BankID. «ДІЯ» перевірити дані платника в реєстрах Державної податкової служби України, якщо підприємець діючий та перебуває на спрощеній системі оподаткування і не зареєстрований платником ПДВ – подання декларації стане доступним.

Також у мобільному застосунку «ДІЯ» можна створити кваліфікований електронний підпис «Дія.Підпис» і використовувати його для подання декларацій через застосунок.

 

Запитання: Яким програмним забезпеченням можна скористатися для реєстрації ПРРО?

Руслан Крисоватий: Безкоштовне програмне забезпечення розміщене на банері «Програмні РРО» за посиланням: Головна – Банер – Програмні РРО.

Програмне забезпечення ПРРО завантажується відповідно операційної системи вашого пристрою – з AppStore для iOS версії 15 або новіше), з PlayMarket для Android (версії 15 або новіше), з вебпорталу ДПС для Windows (версії 7 SP1 або новіше).

 

Запитання: Чи треба волонтеру ставати на облік у податковій службі?

Руслан Крисоватий: Так, треба. Для включення до Реєстру волонтерів, благодійник – фізична особа подає заяву, копію документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта та довідку з банку із зазначенням реквізитів рахунків, відкритих на ім'я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності.

Заява про включення до Реєстру подається за формою №1-РВ та може бути подана особисто до будь-якого органу ДПС. Якщо заяву подавати через уповноважену особу чи поштою – то лише за основним місцем обліку фізичної особи – благодійника.

При поданні документів поштою підпис фізичної особи – благодійника на заяві та копія довідки про відкриття рахунка фізичною особою, що призначений для здійснення благодійної діяльності, мають бути завірені нотаріально.

Включення до Реєстру волонтерів здійснюється протягом одного робочого дня.

Кошти, отримані на такі рахунки, не включатимуться до загального оподатковуваного доходу фізичної особи – волонтера.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux