Юрособи під час війни: особливості оподаткування та звітності

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо проблемних питань оподаткування юросіб під час війни. На запитання платників податків відповідав начальник управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Тернопільській області Валерій Лісницький.

Під час «гарячої лінії» посадовець поінформував про податкові зміни щодо ведення бізнесу в умовах воєнного стану, можливості використання Електронного кабінету та інших податкових сервісів.

Валерій Лісницький також відповідав на запитання щодо особливостей розрахунку мінімального податкового зобов’язання (МПЗ) для юридичних осіб, формування суми сплачених податків, зборів платежів та витрат на оренду земельних ділянок, які повинні бути враховані при обчисленні МПЗ.

Разом з тим, платники податків отримали відповіді на запитання щодо особливостей подання квартальної звітності, зокрема, змінами форм податкової звітності.

Посадовець детально зупинився на основних змінах, які внесені до форм податкової звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю, транспортного податку та туристичного збору.

Під час спілкування платники отримали відповіді стосовно нарахування та сплати плати за землю, якщо протягом року виникло право власності (користування) ще однією ділянкою, особливостей нарахування та сплати екологічного податку суб’єктом господарювання, який зберігає пальне у ємностях у своїх приміщеннях або територіях.

Також було запитання щодо заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення. Посадовець акцентував увагу на дату набрання чинності наказу Міністерства фінансів України від 22.03.2023 №148, а саме – 1 квітня поточного року.

Не залишилося поза увагою й функціонування податкової платформи. Так, саме задля якісної та оперативної комунікації із громадськістю та бізнес-спільнотами й асоціаціями, які представляють інтереси платників податків, у Головному управлінні ДПС у Тернопільській області створено комунікаційну податкову платформу. Саме на цю електронну скриньку (tr.ikc@tax.gov.ua) можна надсилати запити або звернення, в яких необхідно викласти зміст питання, що потребує вирішення.

Додзвонювачі отримали фахові відповіді на всі запитання щодо заявленої тематики.


Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області


Людмила КОБЕЛЬ


Погоджено:

Наталія СОРОКА

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux